17 Aralık 2012 Pazartesi

Kalleş Makine

Bir daha bizim çamaşır makinesine Balıkesir'e gideceğimizi çaktırmayacağım. Her zaman mı böyle yapılır kardeşim. Ben de insanım yani. Çok sinirlenmişim demek ki üstünden dört- beş gün geçti ama hala yazarken bile sinirleniyorum.
Biz ne zaman Balıkesir'e gelmeye kalksak ve ben bu niyetle çamaşır yıkasam makine bozuluyor. Yine başıma geldi. O gün de ani karar vermiştik ve acele gitmemiz gerekiyordu çünkü annemler Bursa'ya kadar geliyorlardı ve İstanbul'a gelip bizi alma ihtimalleri vardı.
Ben makineye çamaşırları koydum. Bir süre yıkadı. Ondan sonra tık tık tık atmaya başladı. O ne iğrenç bir ses öyle. Bu sesi duydunuz mu kaçın... Yoksa çok iş var demektir. Tabii evin hanımı olarak nereye kaçacağım, iş başa düştü. Bütün yer bezlerini çıkardım. Makinenin altına dizdim. Banyodan ıslanacak şeyleri çıkardım. Bu arada meraklı yavru bir kedi ile yardımsever ve yine meraklı bir insan yavrusu daha başımda yok yok ayağımın altında. Ben zorlanmayayım da kim zorlansın... İşin acı tarafı suyu boşaltma işlemini üç kere tekrarlamam oldu. İlk boşaltmamda bir kara toka çıktı ama paslanmıştı. Demek ki daha önceden kaçmış dedim içimden ama niye şimdi çıkıyorsun. Benim derdim o. Zaten işim başımdan aşkın. Evi toplamam, çamaşır yıkamam, eşimin on günlük gömleklerini ütülemem, valizleri hazırlamam lazım, bunlar azmış gibi bir de üç kere çamaşır makinesinin suyunu boşalttım. Bu da çok zor ve sinir bozucu bir iş. Başınıza geldiyse bilirsiniz. Gelmediyse de hiç merak edip de bu olayı çağırmayın diye tavsiye ederim. Karşı komşumuzdan rica etmem üzerine iki makinelik çamaşırı da onun makinesinde yıkadık.
Doğal olarak ben o gün planlanan vakte yetişemedim. Sağolsun annemler beni İstanbul'da bir gün daha beklediler.
Sultan, bizim seyahat işlerimizi sekteye uğrattı. Onu ne evde bırakabiliyoruz ne de otobüsle seyahat edebiliyoruz. Otobüslere kedi almıyorlar. Sağolsun babam ikidir bu şekilde ya bizi alarak ya da bırakarak yardım ediyor. 


Bu da Sultan'ın feribottaki hali. Yolculuğa ilk önce kafesinde başladı ama sonra o kadar çok miyavladı ki onu kafesinden çıkarmak zorunda kaldık. Neyseki araba hareket ederken ön tarafa gitmiyor. Ya arka koltukların üstündeki camın önünde ya da kucağımda durdu da pek rahatsızlık vermedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder