18 Aralık 2012 Salı

Yoğurt

Yoğurt, insanlara olduğu gibi kedi ve köpeklere de çok faydalıymış. Kediler, rutin temizliklerinde kendi tüylerini çok yutuyorlar, bunları çıkarmakta zorlananlar oluyor. Onlar için birebirmiş. Gerçi Sultan kısa tüylü ama kedili bir hayat blogunda okuduğuma göre sağlıklı yaşamaları için yoğurt   yemeleri gerekiyormuş. Ben de kediciğimize iyi bakabilmek, onun ömrünü uzatabilmek için bugün ona yoğurt verdim ama  bizim topiş beğenmedi. Beğenmeyeceğini az çok tahmin etmiştim çünkü küçükken süt verdiğimde içmemişti. Yoğurt da süt ürünü olduğu için yiyeceğinden pek ümitli değildim. Artık onun damak zevki hakkında bir fikrim var. Neyi yiyip yemeyeceğini önceden kestirebiliyorum. Örneğin; balık yemiyor. Evde balık yaptığımızda canı çekiyordur diye düşündüğümüz için özellikle ona da veriyoruz. Fakat biraz kokluyor bırakıyor. Öyle hapur hupur yemiyor. Hazır satılan balıklı yaş mamaları da beğenmedi.  Bu bana çok ilginç gelmişti. "Nasıl yani balık yemeyen kedi mi olur!" demiştim. Acaba bir kereye mi mahsus diye düşündüm ama ne zaman yapsak ona da veriyoruz fakat yemiyor. Çiğ vermeye de cesaret edemiyorum çünkü çiğ et yediklerinde pek çok hastalığa davetiye çıkarılmış oluyor. En basitinden yedikleri hayvandaki parazit direk onlara geçiyor. Bunu göze alamam. 
Tavuk etini seviyor ve yiyor ama bayıla bayıla yediği bir mama var. Onu yerken görmelisiniz. Av hayvanlı yaş mamaya bayılıyor. Ben de haftada bir-iki kere veriyorum. Nasıl iştahla yediğini görmelisiniz. Ben bunu görünce yine şaşırdım; çünkü ağzı dili yok nasıl anlarsınız diye düşünebilirsiniz; ama tabağının başına bir geçişi var, bırakmıyor. Dünyayla bağlantısını kesiyor, yemeye dalıyor. O zaman anlıyorsunuz çok sevdiğini. Mamasının yanında taze su bulunduruyorum çünkü taze su içmeyi çok severlermiş. 
Ben yine de yoğurdu birkaç kere daha deneyeceğim çünkü çok faydalı. Yerse çok iyi olacak. Allah, hayvanları da iyi insanlara denk getirsin, onun için bile nasıl uğraşıyorum. Aynı bebeğim gibi yok yoğurt yedi yemedi diye o da dert oldu. Besliyorsak iyi bakmalıyız diye düşünüyorum. Hayvan da olsa yaşamaktan zevk almasını isterim. Yaşamak ona da kimseye de ıstırap olmamalı. 
Bu arada kuru mama esaslı beslenmesi ağız sağlığı açısından çok faydalı. Yaş mama dişlerin arasında daha çok kalıyor ve çürüğe sebep oluyor. Hiç vermezsek de olmaz, sevinsin yavrucak, o yüzden mutlu olsun diye arada veriyorum. Yalnız çok severek yediği bir kuru mamaya daha rastlamadım. Umarım onu da bulurum. 
Hoşçakalın, sizin de yediğiniz şeyden zevk almanız dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder